Wednesday 21 November 2012

NASI DAUN PISANG


NASI DAUN PISANG.... Hish!!! Mengidam lama dah nak makan Nasi Daun Pisang ni... Tapi tak ada keyakinan nak masak sendiri... Yelah... masakan India ni bukan calang-calang nak memasaknya.. Segala lauk menggunakan rempah ratus yang tersendiri... Maka, ku pendamkan sahaja keinginanku.. Hinggalah beberapa hari sudah, ada sahabat yang post gambar nasi daun pisang di wall facebooknya... Hai! Tak boleh jadi ni...

Maka saya carilah resepi Nasi Daun Pisang ni di Google, di buku-buku dan majalah-majalah resepi yang ada di dalam simpanan saya. Ada sesetengah bahan tu memang tak saya kenal. Jadi saya olah, mana-mana yang saya rasa tak membezakan sangat rasa masakan tu, saya skip aje..

Sambil tu, saya ingat-ingatkan semula Nasi Daun Pisang yang pernah saya makan dahulu.. Setelah membuat timbal balik, maka saya putuskan nasi daun pisang saya dilengkapkan dengan lauk-lauk seperti Kari Ikan Bawal, Dalca Sayur, Ikan Tengiri Goreng Berempah, Kobis Goreng Indian Style, Peria Goreng Rangup, Chutney Kelapa, Rasam dan sudah semestinya Papadom.

Resepi semua lauk-pauk ni, kawan-kawan boleh tengok pada Label NASI DAUN PISANG ye..

JOM!! Kita nikmati Nasi Daun Pisang..
Ermmmmm... terasa puas bila dapat menikmatinya dan ianya hasil air tangan sendiri...



No comments: